sommarlov & balen

Hej hej. Idag hade vi avslutning i kyrkan som drog med många känslor. Vi grät och kramades och gav lärarna presenter, fick tårta och grät lite till. Det var hemskt, ja vill inte alls sluta på skolan och börja på gymnasiet, jag vill gå kvar ett år till. Efter avslutningen när allt var klart stannade jag och några flera tjejor kvar i skolan och tog farväl till skolan som vi gått i i fyra år. När ja kom hem var ja bara trött efter allt gråt så idag tänkte jag ha en mysdag bara vilket i och för sig passar väldigt bra med vädret eftersom är regn och rusk ute. Jag får se sen om ja går ut ikväll och "firar" att jag slutat nian.

 




Klass 9a skolavslutningen 2008
















Igår hade vi ju även avslutnings lunchen och balen! Och som ja sa igår så hade jag tänkt att ladda upp några bilder från balen. Tyvärr var jag inte så tight med kameran igår utan lät den ligga så själv fick ja inte så många bilder därifrån men kompisar tog och de har lovat att skicka bilder men ja väntar fortfarande... Men ja lägger ut dom ja har så länge.






Detta är en bild från lunchen och här
har våra lärare varit så söta och sjungit
låtar med ändrade texter som handlade om oss.














Vi satt vid långbord klassvis och
serverades kyckling med ris,
tzatsiki och bröd. Till efterätt fick vi
glass i små behållare.










 
På balen har vi en danstävling där
man dansar vals, foxstrott och bugg.
 De tävlande paren fick under lunchen
 gå upp på golvet och öva vals.














När lunchen nästan var slut höll
Johanna ett mycket fint tal.
Jag började ästan gråta så fint var de.

Lunchen tog slut och alla började
gå hem för att göra sig iordning inför
balen.









Jag cyklade snabbt hem och
började locka Jessicas hår. Det
 tog över två timmar men resultatet
 vart värt de.











Vi anlände till balen i en snygg cab
som sarah fixat och nere på
Skarholmen
 glänste och glittrade det av alla snygga klänningar.










Vi fick middag som var kyckling med potatis
som var dränkt i något, det var väldigt gott faktiskt.
Till efterätt fick vi panacotta och bär. Sen var
det mest "vanlig" dans med små inslag av vals ibland.
Ganska ofta behövde man gå ut för att svalka sig för där
inne var det som i en kamin.

Klockan 00.00 var balen slut och några drog då på efterfest.





Idag var det då avslutning och smart som jag är försov jag mig just idag, så jag stressa som fan imorse men som tur var hann jag. Först satt vi i kyrkan där Carl höll ett mycker fint tal som jag blev alldeles rörd av och sen gick vi till klassrummet där vi fick tårta och chips ( mm, vilken blandning.) Sen gav vi våran gemensamma present till våra lärare som var ett present kort på Uppsala lilla spa som var på 500kr. Därefter hade våran lärare Nina varit så gullig att hon hade tagit från sin egen bokhylla böcker åt hela klassen och gett oss en bok som hon tyckte var passade just oss. Då kunde jag inte hålla mig längre utan började få tårar i ögon och brast sedan ganska snart efter de ut i gråt. Fast ja var inte direkt själv om de, nästan alla grät. Många av dom i min klass har jag gått med sen i sexårs och nu ska vi skiljas och de var riktigt sorgligt.

Men nu har vi sommarlov sommarlov sommarlov!
HA EN BRA DAG IDAG ALLIHOPA OCH HÅLL TUMMARNA FÖR ATT VÄDRET VÄNDER SÅ VI FÅR EN SOLIG FÖRSTA VECKA PÅ SOMMARLOVET!


                                                                                                                                                             None




Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag kommer sakna allt så jävla mycke! <3 ;(

2008-06-13 @ 11:53:39
URL: http://flogri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0