I min resväska...

Ska du kanske åka bort till ett varmt land snart? Då har jag några tips på saker du inte får glömma hemma.

Till och börja med så ta en större väska än du hade tänkt dig för man köper mer än planerat. När det kommer till skor så gjorde jag själv misstaget att ta med allt för många. Jag tog med sex par men använde bara två av dom så resten låg bara ivägen. Något som jag använde mycket var klänningar, önskar att jag hade tagit med flera. Det var så skönt att dra på sig efter en lång dag på stranden.
Solkräm är ju A och O när man ska ut och resa till värmen. Ta med allt från solskyddsfaktor 6 till 30 och se till att smörja in er även om ni tänker " en dag utan solkräm skadar väl ändå inte "för de gör de. Samma dag som vi skulle åka hem började jag flagna på högra axeln och speciellt snyggt kan jag ju inte säga att det är. Glöm inte heller After sun krämer som man kan använda dagligen så att risken för huden att bränna sig eller bli torr är mindre.
Något som också är praktiskt att ha är en keps. Kanske inte det snyggaste att gå gömd under en keps hela dagen men det är klart värt det med tanke på att man inte behöver kisa hela tiden och man slipper solsting.
Och så det viktigaste, glöm inte en bra bok!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0