Tro på dig själv!

Idag hade vi studietekniksdag i skolan och på eftermiddagen fick man välja tre olika seminarium som var typ som korta föreläsningar. Jag valde en som bla annat pratade lite om självkänsla och han uppmuntrade alla att säga tre bra saker som hänt under dagen varje dag. Det är nämligen så att hjärnan inte kan skilja på tankar och verklighet och därför om man säger varje dag bra saker om sig själv tror hjärnan efter ett tag att detta är verklighet. Detta var nu en väldigt förenkling på hur det går till men man skulle kunna säga att det ungefär går till så. 
Därför tänkte jag köra denna klassiker när man ska räkna upp tre bra saker hos en själv:

* Mina naglar växar hyfsat snabbt
* Jag har ganska lätt för att bli brun
* Jag har bra imunförsvar för jag blir sällan sjuk


Det där tog sin lilla tid för som alltid är det mycket lättare att komma på de dåliga sidorna som inte ger plats för de bra. Och tänker på allt de dåliga med sig själv tillräckligt länge kommer hjärnan till slut ta det som verklighet vilket det ibland inte alls behöver vara.
Så gör ett försök du också och kom på tre bra saker med dig själv, var stolt över dig!

På eftermiddagen fick vi även massage, var bara tvungen att nämna de!

Pusspuss!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0