Mamma sa att jag var sjuk

Tänkte slänga in ett litet boktips. "Mamma sa att jag var sjuk" är en otroligt bra bok som jag inte kommer att glömma i första taget. Den handlar om Julie som blir utsatt för sin mammas psykiska sjukdom. Mamma har en sjukdom som kan beskrivas så att hon eftersträvas läkares uppmärksamhet genom att hitta på olika symtom på någon annan.

"MBP är världens hemligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavaren , ofta modern, uppfinner eller förorsakar sjukdomar hos sitt barn fär att få uppmärksamhet från läkare"

Historien är hemsk och det är sjukt att sånt här händer i verkligheten för den här historien är något som hänt på riktigt. Julie missar större delen av sin skoltid för att hon måste åka på läkarbesök på sjukhus som ligger långt hemmifrån  och efter läkarbesöken vill hennes mamma shoppa så Julie blir kvar i den okända staden. Hennes pappa slår henne för att visa sin fru att han är en riktig man. Julies mamma hittade till och med på en gång att Julie hade snott hennes pappas verktyg och för det fick hon spö men i skälva verket var det hennes mamma som gömt undan verktygen.
Julie tvingas genomgå smärtsamma operatioer och varje dag stampas henned självförtroende ner.



Läs den!!

Kommentarer
Postat av: bebbisen

den ska jag läsa om jag hiitar den! :)

2008-11-11 @ 21:38:25
URL: http://ebbajessicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0